Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Buskbom

03-07-2010 kl. 10:20

Set af 1499

Historier om kejsersnit

Hej alle

Min mand og jeg overvejer om vi snart skal igang med at lave baby nr. 2.

Min første fødsel gik MEGET hurtigt (halvanden time), og jeg gik MEGET i stykker :( Fik en spinchter ruptur (sprækkede fra den ene til og med den anden ende). Det var en frygtelig opstart som mor, og det gør mig ked af det stadig idag. Det var meget ydmygende at gå og skide i bukserne de første par uger, og jeg fik ikke den fornødne hjælp og information om det der var sket med mig. Jeg havde svært ved at tage mig af mit barn, for jeg måtte ikke løfte, kunne stort set ikke gå, og kunne først sidde ned 14 dage efter fødslen.

Derfor overvejer jeg nu kraftigt, at få et kejsersnit næste gang. Jeg er vist nok "berettiget" til det, da jeg nu gik så meget i stykker sidst. Der er større risiko end ved andre fødende, at jeg går i stykker igen, fordi arret dernede ikke kan give sig så meget som almindelig hud.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan jeres oplevelser har været med at få kejsersnit, og om tiden efter et kejsersnit. Umiddelbart forestiller jeg mig jo, at det er nemmere at have et sår på maven end det andet sted.

Jeg vil gerne høre både gode og dårlige historier, men på nuværende tidspunkt skal der meget til for at jeg IKKE vælger et kejsersnit.

Hvordan var det at føde ved kejsersnit?

Hvordan havde barnet det?

Hvorfor valgte I kejsersnit?

Hvor slemt var såret efter fødslen? Hvordan har man det?

Hvad kan man (fysisk) når man har fået kejsersnit? (for man må ikke løfte mere end barnets vægt?)

Hvad ville I gøre i min situation?

/Buskbom

Svar til dette indlæg

God oplevelse msm 28-07-10
kl. 09:56

Også her Mortilpluisje 28-07-10
kl. 07:53

KS KS 27-07-10
kl. 12:04

har prøvet det samme.. Truntemutti 13-07-10
kl. 19:05

Mit kejsersnit. NT 11-07-10
kl. 08:55

velykket 2xkj 06-07-10
kl. 19:46

Svar ~Charlotte~ 03-07-10
kl. 20:26

hejsa... babytilmaj 03-07-10
kl. 10:47

Skal måske lige... Buskbom 03-07-10
kl. 10:23

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook