Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

JEB

22-06-2017 kl. 09:46

Set af 320

Min mening

Jeg har en pige 11 år, og heldigvis har jeg aldrig oplevet noget lignende med det du beskrive med hende, det lyder svært.
Men... hendes opførsel her til morgen og fødselsdagen i weekenden har intet med hinanden at gøre, og ved at straffe hende flere dage frem, så trækker I konflikten i langdrag, hvilket ikke er gavnligt for nogen. Hverken voksne eller børn.
Hvis hun normalt ikke er sådan, så har hun måske bare en dårlig dag, havde fået det forkerte ben ud af sengen.
Jeg forstår godt det med at der skal være konsekvens, men jeg synes det kommer lidt an på hvad det er.
Jeg har også før sagt noget til mine unger, som jeg bagefter har fortrudt. Heldigvis ikke så tit, men voksne er jo også en slags mennesker, og vi kan også tage fejl (håber du kan se ironien)
Hvis det var mig, så ville jeg sætte mig ned stille og roligt når I kommer hjem i dag. Spørge ind til, om der har været noget der har naget hende (der kan ha været en konflikt i skolen i går eller lignende) eller om hun blot havde en dårlig morgen. Lad hende fortælle. Og så ville jeg sige til hende, at det er ok at man en gang imellem er i dårligt humør, men næste gang er det smart hun lige siger det til jer, så ved I godt at det er sådan, og kan handle derefter. Og så ville jeg lade hende komme til fødselsdag. For så er der ren r.. at trutte i - sort of speak.
Konflikter skal ikke trækkes i langdrag. Hvis du og din mand har været uvenner aftaler i jo heller ikke at være det i flere dage, men prøver at løse det med det samme. Altid det rareste :-)

Dette er et svar til Konsekvens ved respektløshed

af Nissen2007 (22-06-2017 kl. 08:58)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook