Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Nissen2007

22-06-2017 kl. 08:58

Set af 483

Konsekvens ved respektløshed

Godmorgen de damer og herrer

Sikke en morgen.
Vi havde en af de der morgener hvor alt bare gik galt for den ældste pige på 10 år

*Lillebror må ikke kigge på hende
*Lillebror finder noget legetøj i stuen som han vil lege med - hun mener pludseligt at hun vil lege med det og flår det fra ham
*Hun begynder at råbe og skrige og jeg beder hende falde ned inde på hendes værelse
*Jeg fortæller hende at hvis ikke hun stopper og snakker stille og roligt, så kan hun ikke deltage i en fødselsdag i weekenden!

Hun bliver ved og ved og ved og vi (far og mor) beslutter os for at nu må vi tage denne kamp. Så må vi komme for sent på job og i skole. Vi meddeler hende at hun ikke kan deltage i fødselsdagen og fortæller at man ikke kan deltage i de sjove ting når man opfører sig sådan.

Vores beslutning faldt naturligvis ikke i god jord og hendes humør blev ikke bedre - hvilket vi selvfølgelig godt kan forstå.

Vi gjorde meget du af at sige at vi er stolte af at hun opfører sig pænt og når hun er ude og at hun der respekterer de andre børn og voksne. Men at det skal hun også blive bedre til hjemme.

Vores Motto har altid været:
"Så længe vores børn opfører sig pænt når de er ude, så har vi gjort noget rigtigt. Så er det ok at de skejer du når de er hjemme - det har alle børn brug for fra tid til anden"

Alligevel mener vi at der skal være en konsekvens når hun slet ikke hører efter. I dag blev det så at hun ikke må komme til fødselsdag i weekenden.

Bliver nu i tvivl om straffen alligevel var for hård!?
Hvad er konsekvenserne hos jer?
Godt det ikke sker så tit.

Svar til dette indlæg

Konsekvensen er jo ikke Lullaby 24-06-17
kl. 14:09

Hvorfor overhovedet straffe? Stine 22-06-17
kl. 20:16

Tak for alle jeres svar Nissen2007 22-06-17
kl. 17:44

Puha der Anno 22-06-17
kl. 12:22

Konsekvensen er for hård olibias 22-06-17
kl. 10:23

Min mening JEB 22-06-17
kl. 09:46

Øh Ano 22-06-17
kl. 09:40

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook