Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Stine

09-01-2017 kl. 19:23

Set af 202

Meget....

Jeg var én af dem, der skrev, at ens ansvar over for børn aldrig stopper. Jeg vil gerne understrege, at det også gælder den anden vej. Voksne børn har efter min mening også ansvar over for deres for forældre.

Hvis min mand eller jeg f.eks. pludselig kom i øk. problemer (vi er naturligvis i arbejdsløshedskasse, men man kan jo blive kronisk syg), ville jeg regne med, at min - velhavende - mor ville hjælpe med at betale børnenes skolepenge. Jeg er godt klar over, at det ikke er noget, man kan kræve.

Da et af vores børn var indlagt (og efterfølgende ikke måtte komme i institution), hjalp bedsteforældrene med børnepasning. Vi kunne derfor nøjes med 3½ ugers fravær fra arbejdet og ikke 8 uger. Vi er berettiget til fuld løn ved alvorlig sygdom hos børn, så i den forbindelse sparede vi kommunen for en måneds løn i tabt arbejdsfortjeneste. Når jeg mener, at man i en familie skal hjælpe hinanden, handler det altså også om, at velfærdssamfundet fungerer bedst, hvis vi hjælper hinanden, når vi kan - så bliver der bedre råd til dem, der virkelig har hjælp behov.

I forbindelse med min søns sygdom ville jeg have forventet, at bedsteforældrene aflyste også vigtige ting for, at vi kunne passe vores arbejde - men nu havde de ikke så meget for i den periode, så de skulle ikke aflyse noget.

Vores forældre er glade for at passe vores børn. Hvis de ikke var det, ville jeg ikke spørge om hjælp til at passe børn, når vi skulle i biografen osv.

Vh. Stine

Dette er et svar til hvad forventer du af din familie??

af Zzolla (09-01-2017 kl. 15:58)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook