Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

mini

12-12-2016 kl. 11:54

Set af 165

tid -

hvis jeg var i din situation ville jeg sk... på billedet til bedsteforældrene. Og i stedet for at "straffe" med aflyst juletræshentning (hvem siger det overhovedet var noget, de syntes var sjovt?) ville jeg gå heeelt ned i tempo, tage dem i favnen og høre dem om hvad de kunne tænke sig, og om de gerne vil have noget på en anden måde derhjemme.

Når de er vrangvillige, er det fordi de bliver inddraget for lidt og herset for meget rundt med. Det er deres måde at trække i bremsen.

Når de oplever at du virkelig lytter til dem og prøver at gøre ting mere som de gerne vil, vil de også være mere tilbøjelige til at komme dig i møde med fotoønsker og faste pligter derhjemme. De sidste fungerer bedre end at de skal hjælpe når man beder om det. De skal ikke hjælpe til af taknemmelighed over at være født ind i et godt hjem - men fordi enhver gør sit, også jer. Et skema med afkrydsninger og guldstjerner - også til de voksne - kan gøre det til en leg; bogstavelig talt.

Hvis jeres ældste er nemmere, er det måske fordi I har haft mere tid til dem? Tror I skal mere ned i øjenhøjde med de små, mentalt og fysisk.

Dette er et svar til Den hyggelige juletid... eller ikke

af Anonym (11-12-2016 kl. 11:06)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook