Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Anonym

11-12-2016 kl. 11:06

Set af 422

Den hyggelige juletid... eller ikke

Vi er en familie på to voksne og fire børn: to fælles børn på 7 og 9, som bor her sammen med min datter på 14. Min mands datter på 13 kommer engang imellem (efter sommerferien kommer hun ikke længere hver anden weekend som tidligere, fordi hun har travlt med venner og fritidsjob).

I dag skal vi tage et fælles billede af de fire børn til en julegave til bedsteforældrene. Jeg tænker, at de er så store, at det kan vi sagtens klare. Der er ikke andet brok og ballade fra de to "små": så vil de ikke have neutralt tøj på, så vil den ene ikke med på billede, så vil den anden ikke, så vil de ikke smile på samme tid osv osv. Det ender med at planen om at hente juletræ over middag aflyses af min mand og jeg pga deres opførsel.

Sådan er det med rigtig meget med de to små (specielt når der stilles krav herhjemme): evig brok og utaknemmelighed. Og hvem kan vi takke for det? Tja, vi har jo selv opdraget dem... men gud hvor er det opslidende. Nogle gange er jeg lige ved at ønske dem ad h...... til!

Alt på de sociale medier er jo så lyserødt, så nogle gange tænker jeg: er det kun mine børn, der er sådan? Er du kun her vi ikke bare hygger os og af og til er ved at blive drevet til vanvid?

I skolen er de begge vellidte og dygtige. Vi prøver tit at vende vores egen væremåde (kan f.x. godt finde på at brokke mig over at de f.x. aldrig hjælper til, og så bliver de også nogle brokhoveder), men det er virkelig svært at få vendt skuden.

Er alt fryd og gammen hos jer? Hvordan gør I?

De store har aldrig været sådan. Men tror heller ikke de er lige så forkælede som de små.

Svar til dette indlæg

😊 Helle 13-12-16
kl. 09:21

Kunne også ske her Gizmo 12-12-16
kl. 20:08

tid - mini 12-12-16
kl. 11:54

Lyder vildt Anno 12-12-16
kl. 09:32

Hmm... JEB 12-12-16
kl. 07:48

Ikke kun hos jer Iben 11-12-16
kl. 11:36

Det er absolut ikke kun jer 😀 KamillaS 11-12-16
kl. 11:28

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook