Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Zzolla

25-10-2016 kl. 11:09

Set af 210

medmindre det står i din kontrakt

så kan dine overordnede ikke forhindre dig i at snakke løn. Personligt synes jeg at det at være åben omkring løn på en arbejdsplads er en god ting. Fordi jeg mener at grunden til at firmaer/ledelse gerne vil at man tier stille omkring det, er normalt at de vil forhindre en eller anden i at finde ud af at kollegaer med samme erfaring og opgaver får mere. Altså, den eneste grund til at man ikke kan være åben er nok fordi der er nogen som så ville føle sig snydt.

Personligt har jeg altid været åben over for andre på arbejdspladsen omkring løn, også fordi jeg arbejder i branche med begge køn. Og jeg har op til flere gange oplivet at finde ud af at mine kollegaer som er født med andre kønsorganer end jeg, af en eller anden uforklarlig grund får mere end jeg og mine kvindelige kollegaer får. Og det er lykkedes mig og nogle af mine kvindelige kollegear at få fikset det en smule (forskellige arbejdspladser, forskellig forskel og metoder).

Også min opfattelse at specielt kvinder værdsætter sig for lavt ved ny-ansættelse. Og derfor tror jeg at åbenhed er vejen frem i at nå til ligestilling i løn ;-)

Det sagt, så kan din kollega ikke være det bekendt. Og jeg ville gå til ham/hende og sige at jeres aftale var privat. Og at du er MEGET skuffet.

Til din ledelse siger du at du ikke var klar over at du ikke måtte snakke løn. Og at det derudover var sagt i fortrolighed. Og så må du håbe at den samtale dør... Du kunne eventuelt lige drøfte sagen med din tillidsmand/fagforening hvis du synes den trækker...

held og lykke med det
Solveig

Dette er et svar til Du må gerne snakke løn

af JEB (25-10-2016 kl. 07:30)

Svar til dette indlæg

Langt henad vejen enig Lone Møller 25-10-16
kl. 16:01

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook