Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Naja

27-01-2012 kl. 19:35

Set af 938

Svær debat...

Jeg syntes også det er svært at gøre sig klog på de der børnepenge... Vi har kun 2 børn, så det var ikke aktuelt for os hvad angår det loft VKO regeringen havde fastsat.
Men nu venter vi pludselig vores 3. (og noget uplanlagte) barn. Så kan jeg sgu mærke taknemmeligheden over at de har droppet loftet!
Min mand er netop i denne uge blevet færdiguddannet og jeg mangler selv 2 år af studiet. Da vi valgte at blive forældre i en ung alder og "i den forkerte rækkefølge", kunne je kun se fordele ved al den støtte som forældre som os får i DK - og vi får mere end jeg anede eller kendte til!! Ofte kommer børnepengene mere som en håndsrækning for os, end nogen redning. Men de får altid ben at gå på og uden dem, ville jeg da aldrig bruge en rød reje på nyt tøj/legetøj mm.! Der har da også været gange (som fx lige i denne måned) hvor pengene reddede os fra et grimt rødt tal på bundlinjen.

Vi er da klart "nassere" og det har jeg som sådan aldrig skænket nogen særlig tanke, ej heller haft det skidt med.
Men nu er det præcis 5 år siden jeg blev gravid med vores ældste. Jeg er blevet ældre og klogere - og kan tilføje endnu et års barsel, før jeg tidligst i 2013 kan tjene rigtige penge og give mit bidrag til fællesskabet.
Så jeg kan da godt begynde at forstå at der må være nogen der ser lidt skævt til familier som os (men menes der ikke stadig at blive født for få børn? Så som sådan giver vi måske alligevel "noget" til samfundet???)

---> se næste indlæg

Dette er et svar til Børnefamilieydelse.

af MTM (08-01-2012 kl. 12:32)

Svar til dette indlæg

svær debat2 Naja 27-01-12
kl. 19:36

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook