Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

~ Helle ~

27-11-2011 kl. 21:55

Set af 1015

Mine er delt

Hej Laura

Jeg er mor til tvillingedrenge fra 05, som startede i 0.klasse her i sommers. De er født 3 mdr. for tidligt, har gået i en lille børnehave med ca. 30 børn og alligevel har vi aldrig været i tvivl om de skulle deles. Faktisk solgte vi vores gamle hus og flyttede til en ny by, for at være sikker på det kunne lade sig gøre.

Jeg synes der er mange gode argumenter i denne tråd, som også har været årsagen til vores valg. Vi syntes simpelthen de skulle have et sted, hvor de kunne få lov til at være 100% sig selv et par timer om dagen, have et sted hvor de fik lov til at opleve noget tvillingebroderen ikke fik lov til, få egne venner man ikke skulle konkurrere om (det oplevede vi i den lille børnehave), ikke blive sammenlignet i forhold til færdigheder, have muligheden for at kunne fortælle om ting derhjemme (eks. hvad har du lavet i weekenden) uden der hele tiden er en anden der vil sige nøjagtig det samme, og tilsvarende hjemme. Slippe for en der ville sladre, hvis man nu havde trådt lidt ved siden af osv.

Jeg oplever det som færre konflikter, større accept af deres indbyrdes forskelligheder og større selvstændighed. Men mine er også tve-æggede og derfor er jeg ikke så bange for at "ødelægge noget". Børnene har aldrig stillet spørgsmålstegn ved vores beslutning - bare fulgt den, og accepteret den uden dikkedarer.

Vores skoleleder har den holdning, at tvillingeforældre egenrådig kan bestemme om børnene skal deles eller ej, men har svært ved at forestille mig vi skulle få brug for at ændre mening.

Hilsen Helle (Magnus & Noahs)

Dette er et svar til Samme klasse eller hver for sig?

af Laura (16-11-2011 kl. 22:36)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook