Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Regina

20-11-2011 kl. 00:52

Set af 1208

hver for sig

Hej. Ud fra de oplysninger du kommer med vil jeg sige hver for sig. De slipper med at blive sammenlignet (af pædagogerne/lærerne) og skal heller ikke bruge krudt på at sammenligne/konkurrere indbyrdes. De får noget helt for sig selv. Det må være dejligt og et pusterum (efter min mening) i en dagligdag hvor de ellers er vant til at måtte dele (opmærksomhed, oplevelser...). Jeg havde i starten de samme tanker om hvad der ville være bedst for vores sæt tvillinger (dreng/pige). Kunne dog et år inden inskolingen fornemme en større og større konkurrence imellem dem, de er bedste venner men deres indbyrdes konkurrence og forskellige modenhed (dreng/pige) kan til tider være ret udmættende, både for dem selv og deres omgivelser. (o; Nu efter 4 måneder i hver deres bh-klasse, kan jeg bare konstatere at det er det helt rigtige (for vores). De kommer hjem med deres EGEN opgaver, EGEN oplevelser af ture, undervisning, rutiner i klassen osv. Indskolingen arbejder meget på tværs, dvs. der er fælles legetime flere gange om ugen (mellem de 3 0.-klasser), de har rig mulighed at ses i frikvaterne og går på samme fritidshjem, så de kan altid finde hinanden hvis de har brug for det. Bortset fra mine egne oplevelser har jeg hørt af flere voksne tvillinger at de gerne ville haft muligheden for at have deres helt egen klasse dengang de gik i skole. Begrundelse er igen konkurrencen eller den sammenligning der vil opstå (også ubevidst). Det måske faglig svagere barn vil ofte føle sig mindreværdig, når søsteren eller broren bliver fremhævet pga dens styrke/faglighed.
Venlig hilsen,
Regina

Dette er et svar til Samme klasse eller hver for sig?

af Laura (16-11-2011 kl. 22:36)

Svar til dette indlæg

Vores er hver for sig - og det er godt Maiaz17 20-11-11
kl. 14:27

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook