Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Lise

04-11-2011 kl. 11:45

Set af 1095

Lidt råd

Hej Anita

Jeg er mor til 2 børn med autisme, så jeg ved, hvad du mener. Folk, der ikke har børn med autisme, forstår det bare ikke! De tror de gør, men de vil aldrig bare tilnærmelsesvis forstå.

Jeg har fået hjælp på følgende måder:
- samtaler med egen læge. Min læge og jeg havde aftaler på en halv time gennem en tidsperiode.
- henvisning til psykolog gennem egen læge. Hvis det er mindre end et halvt år siden at han fik diagnosen kan du få tilskud til psykolog. Den psykolog jeg kom til var ikke så god, og man skal nok forhøre sig godt omkring.
- psykolog gennem arbejde - forebyggelse af stress. Selvom stressen har andre årsager end arbejde, kunne jeg få et forløb for netop at forebygge fravær på grund af stress derhjemme.
- netværksgrupper med andre forældre for netop at snakke med nogle, som forstår lige præcis dine følelser og bekymringer. Er du medlem af Landsforeningen Autisme? Hvor bor du i landet? Mange af foreningens kredsforeninger har netværksgrupper af forældre.

VH Lise

Dette er et svar til Hjælp til mig

af Anita (04-11-2011 kl. 11:19)

Svar til dette indlæg

Tak Anita 04-11-11
kl. 12:23

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook