Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om planlagt kejsersnit, fosterstilling og gode råd mod kvalme i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Graviditet og diabetes

LeAn

31-10-2011 kl. 14:18
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 696

Jo, det er for meget...

Især det om aftenen...

Jeg synes, du skal kime svangreambulatoriet ned indtil de tager situationen alvorligt. Hvis du har et navn og et telefonnummer på en læge fra sidst, så prøv at kontakte vedkommende direkte.

Jeg håber, din læge vil tage initativ til at påbegynde en insulin-behandling OG sætte dig i forbindelse med en diætist.

Når du eller din partner skal lave mad - tager I så udgangspunkt i diabetiker-kogebøger? Hvis ikke - så må han en tur på biblioteket og rive ned af hylderne. Mad kan ikke klare det hele, men det kan hjælpe.

Hvis du har helt styr på kostreglerne, så spring det næste over - det er hvordan jeg har spist under mine graviditeter:
max 2 stk frugt om dagen - drop evt frugtjuice
frit løb på grønsager
intet eller minimalt hvidt brød
spare på ris, kartofler, pasta, havregryn osv
spare på fedt
6! måltider om dagen - hjælper til at holde blodsukker stabilt og undgå den frådende sult

Fik at vide sidst at ost indeholder enzymer, der er gode til udjævne blodsukkeret, så fx rugbrød med ost til morgenmad er godt. Så kan du lide ost, var det da et forsøg værd.

Af ren nysgerrighed - hvilket fødested hører du til nu? Kan det tænkes du skal overføres til et andet sted, når sukkersygen nu er konstateret?

Knus,
Lene

Dette er et svar til Sikken noget L***

af Babynr.3 (31-10-2011 kl. 13:53)

Svar til dette indlæg
Min mand har diabetes Babynr.3 31-10-11
kl. 18:53

Graviditet og diabetes

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + bogen Skal vi lege? Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook