Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om planlagt kejsersnit, fosterstilling og gode råd mod kvalme i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Aldersforskel på søskende

lief

20-07-2011 kl. 15:33
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 1261

Hmm har du fået nummer 2?

Jeg har 2 drenge på halvandet og 5 år dvs den store var næste 4, da lillemanden kom og ja, jeg synes stadig at alderforskellen er god, men nok mere fordi vi absolut ikke var klar til én mere før end at det er perfekt med 3 et halvt år imellem, hvis du forstår.

Nej jeg reagerer fordi jeg synes du får det til at lyde meget rosenrødt....

Enig I at det var dejligt at Johan kunne forstå at jeg ahvde en baby i maven, at ahn kan hjælpe til, at han er renlig, selvkørende osv, men altså også ulemper ved den store aldersforskel:

Meget forskellige interesser når man er 5 og halvandet. Storebror vil gerne samle ting, men lillebror er i "skille ad" alderen, hvorfor han rigtig tit ødelægger storebrors leg

Man har lykkelig "glemt" at en baby sagtens kan synes klokken 5 om morgenen er stå op tid HVER DAG også i weekenden og desuden vågner et par gange om natten(Den store sover ikke lur mere, hvorfor man ikke kan kompensere for dette på andre tidspunkter)

Den store virker meget stor i forhold til den lille, hvofor man måske af og til kommer til at gøre ham større end han er og forlanger for meget af ham/forventer for meget og måske af og til skælder den store ud uretfærdigt fordi "lillebror er jo en baby"

At man bestemt ikke får mere tid til parforholdet. At have ét barn er som at have 24 ekstra timer i døgnet sammenlignet med at have 2. Og jo det praktiske er nemmere anden gang, men ikke det logistiske (Bare det at hente og bringe 2 børn)

Men jo fantastisk med 2 børn. Elsker det, men hver ikke naiv

Held og lykke

Lief

Dette er et svar til skønt med det store forskel ...

af lib (09-02-2011 kl. 10:54)

Svar til dette indlæg
Det er ikke for at være nedladende Miamaja2 01-12-11
kl. 22:34

Aldersforskel på søskende

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + bogen Skal vi lege? Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook