Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om vægttab under graviditeten, akupunktur som igangsætning og stjernebabyer på vej i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Barn nummer 2

So-lee

13-07-2011 kl. 12:09
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 884

Søskendejalousi - f*ck det er hårdt! 2

Fx. møver han rundt ovenpå os, når jeg ammer og forsøger at mase lillebror, slå ham i hovedet eller prikke ham i øjnene - jeg forsøger at håndtere situationen, så Samuel føler sig så lidt afvist som muligt, men jeg bliver jo nød til at holde ham væk med hånden for at beskytte lillebror. Det er synd... både for lillebror, men bestemt også for storebror. Han er så usikker på, om der stadig er plads til ham og om vi stadig elsker ham. Det er så hårdt at se :-( Vi gør virkelig alt for, at han skal føle sig sikker på sin plads i familien.. Forsøger så vidt det er muligt, at han enten er sammen med mor eller far... men der er jo ting, der skal ordnes i en familie; aftensmad, oprydning efter maden, slå græs osv. Og her bliver han altså nød til at nøjes med at dele enten mor eller far med lillebror - det er dog lidt svært at være der for ham, idet lillebror ikke rigtig vil sove fra 16 til 21 (sengetid) - kun korte powernaps på armen.

Jeg tror også, at Samuel fysisk reagerer.. Hans immunforsvar er pludselig helt i bund og han har været syg 5 gange på de sidste 8 uger.. (det gør jo heller ikke det hele nemmere) Inden lillebror kom til verden var han sidst syg i december (dvs næsten ½ år uden sygdom). Desuden reagerer han også ved at være mere urolig og vågen om natten og far har flere gange måtte sove på en madras inde hos ham.. (det er aldrig sket før).

fortsættes..

Dette er et svar til Søskendejalousi - f*ck det er hårdt!

af So-lee (13-07-2011 kl. 10:33)

Svar til dette indlæg
Søskendejalousi - f*ck det er hårdt! 3 So-lee 13-07-11
kl. 12:10

Barn nummer 2

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + sangbog med 52 sange og aktiviteter. Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook