Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om planlagt kejsersnit, fosterstilling og gode råd mod kvalme i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Barn nummer 2

So-lee

13-07-2011 kl. 10:33
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 974

Søskendejalousi - f*ck det er hårdt!

Et helt rosenrødt søskendeforhold har vi altså ikke herhjemme. Storebror er da glad for lillebror, men også meget meget jaloux - og det er synd for os alle sammen.

En lille forhistorie.. Samuel (storebror) havde kolik de første 3 mdr af hans liv. Da kolikken stoppede var han bare et meget utilfreds barn frem til han var 7 mdr. Da han blev 7 mdr lærte han at kravle og det hjalp gevaldigt på humøret. Han har altid været meget mor-syg og har haft flere perioder, hvor det kun var mor der duede (vi har dog ikke ladet ham bestemme det, for far er lige så god som mor). Inden han blev storebror, ca. 1½ md., var vi (mor og Samuel) meget sammen, idet far havde travlt på arbejdet og jeg har udover at være hans mor været hans bedste ven.

Samuel er nu 2 år og knap 8 mdr. og han er blevet storebror, hvilket har væltet hans verden. Han reagerer ved at være efter (slå, skubbe, bide og nive) både mor og lillebror. Det er nærmest umuligt for mig at være alene med de 2, idet storebror reagere ekstra meget, når lillebror har brug for mig (skal amme eller sove).

Fortsættes...

Svar til dette indlæg
Søskendejalousi - f*ck det er hårdt! 2 So-lee 13-07-11
kl. 12:09

Barn nummer 2

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + bogen Skal vi lege? Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook