Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Bananne

22-02-2011 kl. 13:13

Set af 1263

hej Frenik

Jeg er usikker på om I egentlig behøver at foretage jer noget, når lægen siger sådan. Er der en børnfys, der har set på hende? Tror måske jeg ville konsultere en, der kan vurdere jeres datters aktuelle udvikling. Der er som regel tilknyttet fysioterapeuter på børneafdelingerne, og de har relevant faglighed ift. at give en vurdering af hvorvidt jeres datter er motorisk alderssvarende, og om hun evt. udviser tegn på et ekstraordinært behov for motorisk stimulation. De kan måske endda også være behjælpelige med at udarbejde et træningsprogram til jer, så I får en plan for, hvordan I kan gribe det systematisk an.

Vi har hyret en privat småbørnsfys med speciale i autisme, som udarbejder træningsprogrammer med udgangspunkt i vores dreng på ugentlig basis (for os uundværligt!).

Hvis I 'bare' har brug for lidt ideer til 'hus behov' derhjemme, kan jeg udfra det forløb vores dreng har haft (=ingen tvivl om at han har behov for bunkevis af ekstra stimulation) anbefale jer at kigge på de forslag til lege i 'leg med din baby', som vedrører udvikling af midterlinien (balancesansen jf. oversigt i bogen s. 60). Sanglege hvor du fører hendes hænder sammen og 'klapper'. Krydse armene hen over brystet og holde hende 'samlet' med små bitte tryk og vug (i modsætning til at strække arme og ben ud i X). For vores dreng har det fungeret godt at have ting og sager hængt op i gyngen, som han kan ligge og tage ud efter. Ellers gælder det om at benytte enhver lejlighed til at føre hænderne sammen om legetøj, om koppen om hvad som helst;-) ....

Dette er et svar til Hej igen..................

af Frenik (17-02-2011 kl. 16:40)

Svar til dette indlæg

...og lidt mere hej;-) Bananne 22-02-11
kl. 13:42

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook