Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

LeAn

15-12-2010 kl. 20:59

Set af 1269

Har jeg forstået det rigtigt?

Din kæreste bidrager ikke økonomisk eller praktisk til de ting, jeres fælles barn får brug for? Og han bidrager ikke på nogen måde til det praktiske i jeres fælles hjem? Betaler han til de faste udgifter, til mad og rengøringsmidler osv?

Hvis han overhovedet ikke betaler noget som helst - så vil du klart være økonomisk bedre stillet uden ham. Han vil komme til at betale børnebidrag til jeres fælles barn + du vil kunne kræve et særligt barselsbidrag. Du vil som enlig forsørger kunne få forskellige tilskud fra kommunen, som du ikke kan få nu.

Mht hans udfald - ja, jeg ville have haft uendeligt svært ved at tilgive, hvis min mand havde sagt noget lignende til mig. Det er sikkert og vist! Og når jeres forhold i forvejen skranter, så forstår jeg godt hvis du hellere ser hans hæl end hans tå.

Hans opførsel i almindelighed skal du nok ikke forvente bliver bedre efterhånden som du bliver besværet af graviditeten eller når du har født. Han opfører sig som han har fået lov til al den tid I har boet sammen - så at forvente han vender på en tallerken, det er nok at forvente mirakler. Han opfører sig respektløst og forkælet - noget han jo så altså har sluppet af sted med.

Min umiddelbare tanke er, at du må se at få ham smidt ud. Det er ikke godt for dig at have ham i huset - og dine børn lærer noget helt forkert om parforhold, arbejdsdeling i hjemmet og respekt for andre mennesker.

Hvis du mener, der er nogle følelser tilbage - så hiv ham med til terapi eller forklar ham en gang for alle, at den der går altså ikke. Opstil konsekvenser - og være klar til at overholde dem, hvis han ikke opper sig gevaldigt OG giver dig en kologigantisk undskyldning.

Mange hilsner
Lene

Dette er et svar til fortsat

af BetinaB (15-12-2010 kl. 19:58)

Svar til dette indlæg

hej BetinaB 16-12-10
kl. 22:43

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook