Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Lise

20-10-2010 kl. 19:25

Set af 1291

Aspergers

Aspergers er en diagnose på autismespektret. Nogle steder står der, at det er i den velfungerende ende af autismespektret, men det er at simplificere det. Men kendetegnende for børn med Aspergers er, at de er normalbegavede. Det er de fleste børn med infantil autisme også, men der er en procentdel der ikke er. Typisk får man Aspergers-diagnosen hvis der først er tegn på autisme efter 3 års alderen. Nogle steder er det sprogudviklingen der gør, om man får en infantil autisme eller Aspergers diagnose. Under alle omstændigheder er autisme et udviklingshandicap, der påvirker sprog, kommunikation og forestillingsevnen.

Hvordan drengen udvikler sig er ikke til at sige. Har du set et barn med autisme, har du kun set ét barn med autisme. Men det vigtigste er, at der bliver taget hensyn til hans behov og at de bliver respekteret. Nogle har gavn af meget struktur i hverdagen - både hjemme og i institutionen/skolen. Nogle kan gå i alm. skole med støtte, andre går i specialskole. Børn med dette handicap er vidt forskellige.

Prøv at google aspergers - der er masser af gode sider, hvor du kan læse meget mere udførligt, end den korte beskrivelse jeg har givet.

VH Lise - mor til to børn med autisme

Dette er et svar til Må jeg spørge om

af Hans (20-10-2010 kl. 19:12)

Svar til dette indlæg

er asperger anja89 20-10-10
kl. 20:32

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook