Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Bananne

17-08-2010 kl. 14:11

Set af 1155

Opdatering: Min anderledes baby

Kære mødre
Det er 3 måneder siden jeg beskrev min baby herinde første gang. Min dreng er nu 12 måneder og udviklingsmæssigt svarende til en baby på 4-6 måneder. Han sidder endnu ikke selv, men viser interesse, så jeg håber det kommer lige så stille.
Jeg har taget sommerferie for at forlænge barslen og er nu i gang med at køre ham ind hos en dagplejer. En mærkelig og komplet ambivalent oplevelse. Omvendt kan jeg slet ikke se for mig, hvordan det ville været gået, hvis vi havde holdt fast i hans plads i den vuggestue, vi havde valgt. Et kæmpe stort sted med masser af børn og voksne.

Kontakten med min dreng er blevet meget hyppigere og også kvalitativt bedre. Det kom faktisk med et trylleslag efter han startede til kiropraktor. Det viste sig at han var låst i nakke og hofter og formodentlig havde smerter. Nu hvor der er løst op, ser vi en forvandlet dreng. Han vil nu konsekvent gerne grine og pludrer med sin storebror ifbm. aftensmaden. Han har en bog med dyrebilleder, som han reagerer på. Han er selektiv ift. hvilke billeder+lyde, han synes er sjove. Og han kan også grine af de samme billeder og dyrelyde dagen efter.

Det allerbedste er, at han gerne vil se os i øjnene og smile til os. Det at han kan og vil indgå i nok så spinkle samspil har haft en enorm betydning for atmosfæren herhjemme. Vi er stadig i sorg og helt enormt kede af det, men vi oplever nu at have en relation med vores søn, og det er alfa og omega, når der venter så store udfordringer forude i form af slåskampe med kommunen, træning og alt det man slet ikke kan forestille sig endnu...(fortsættes)

Svar til dette indlæg

fortsat.. Bananne 17-08-10
kl. 14:22

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook