Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Cnet

09-06-2010 kl. 17:16

Set af 1144

God ide

at søge råd og vejledning hos dem, der egentlig bedst ved, hvordan din veninde har det. Som alle andre også skriver, er det umuligt at forstå, hvis man ikke har været i situationen.
Jeg har stået på begge sider. Havde en veninde, som fik fertilitetsbehandling med godt resultat knap et halvt år, før jeg selv erfarede, at jeg skulle igennem samme mølle.
Så jeg har troet jeg kunne sætte mig ind i det engang (før jeg selv var der)..

Jeg er selv blevet mor for knap 4 mdr siden efter reagensglas.
Jeg oplevede i starten af min graviditet, at jeg havde så svært ved at tro på det, at jeg ikke var så glad som jeg havde forventet. Og oveni hatten betragtede jeg det som et mirakel, som "andre" havde lavet.. Ikke min kæreste og jeg..

Jeg gjorde det, at jeg skrev en slags tilbageført dagbog over forløbet. Skrev alt det jeg kunne huske af følelser, "events", behandlingstiltag, samtaler - gode og dårlige mm.
Jeg oplevede, at hver gang jeg skrev en sætning, poppede 2 nye op i mit hoved. Og jeg var lige igennem hele følelses møllen igen.
Men jeg ser det nu som terapi i højeste klasse.
For jeg fik det ud af mit system, så jeg fremadrettet kunne fokusere på glæden fremfor al den sorg, frustration, vrede - you name it, som havde fyldt hele min verden.

Jeg tror ikke, at det er unormalt at have svært ved at omstille sig til nogle helt andre følelser, når de "dumme tanker" har fyldt alt.
Til gengæld vil jeg heller ikke mene, at de skal blive ved. Med al den behandling hun har været igennem er det heller ikke utænkeligt, at få en depression. Og så er en psykolog en ide.
Mvh C

Dette er et svar til hvordan støtter man??

af gæst (08-06-2010 kl. 14:34)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook