Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.69.130.110)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Tillykke :-)

Der er ingen grund til at tro, at din graviditet bliver anderledes denne gang. Mine 2 yngste har jeg fået som 40+ - og det var ikke på nogen måde sværere end med nr 1, hvor jeg var 31.

Du får tilbudt præcis de samme undersøgelser som en på 21 - dvs NF-skanning med risikovurdering ca uge 11 + misdannelses-skanning ca uge 20.

Moderkagebiopsi bliver du tilbudt, hvis risikovurderingen giver et tal på 1:300 eller derunder (fx 1:122 som med min nr 2) - eller hvis der er arvelige sygdomme, der kan konstateres ved moderkagebiopsi eller Down Syndrom i den nærmeste familie.

Jeg fik en moderkagebiopsi pga risikovurderingen - for vi vidste, vi ikke ville have et barn med DS. Med nr 3 var risikoen ca 1:800, så der sprang vi den over. Jeg bad godt nok om at få den uden risikovurdering - fordi jeg ikke troede vi ville få et bedre tal. Det blev afvist - og det er jeg glad for nu. Min holdning er, at hvis man ikke får den tilbudt så skal man springe den over - men andre ser anderledes på det.

Uanset hvor meget man undersøges kan ingen - heller ikke de unge - garanteres et sundt og raskt barn.

Held og lykke :-)

Mange hilsner
Lene

Skrevet af LeAn (21-10-2010 kl. 10:58)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook