Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.70.50.90)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Også lærer med tveæggede tvillinger :o)

Dog to piger :o)

Vi vælger helt klart at de skal i samme klasse. Vi, eller børnehaven for den sags skyld, oplever ikke at de har et ulige indbyrdes forhold hvor den ene dominerer i forhold til den anden. Tværtimod har vi oplevet at de er rigtig gode venner, og har en klar styrke deri, at de kommer med deres eget sikkerhedsnet, og derfra får styrke til at kaste sig ud i nye oplevelser. Endvidere kan de også sagtens deles om en god veninde eller have hver sin. Nu har børnehaven også været god til at lade dem være sammen, men også givet mulighed for at at de får individuelle oplevelser og så ser de dem ikke som en enhed, men omtaler dem som a og b, og kigger på a i forhold til a's udvikling - noget vi som forældre havde en snak og et ønske om at de ville gøre fra starten.

Ud fra min erfaring i skolen har jeg kun gode erfaringer med tvillinger i samme klasse. De par jeg har haft har alle fået plads til at være enkelte individer, med respekt for tvillingeskabet.

Ellers så kan jeg virkelig anbefale Helle Birkholm-Buch (eller var det Buch-Birkholm) hvis du bor på Sjælland, eller har mulighed for at komme der. Har været til et af hendes tvillinge-foredrag og det var virkelig godt, hun har en stor viden og indlevelse (er selv tvillingemor). Så vidt jeg husker holder hun netop kurser i tvillingers skolestart, hvor hun også kommer ind på sammen eller hver for sig. Hun har et sted der hedder Familie-terapi i Valby og ellers mener jeg at du også kan finde hende på Facebook.

Skrevet af Mia (25-01-2011 kl. 22:53)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook