Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.69.17.166)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Selvfølgelig

må du spørge.

Jeg fik allerede oplyst i uge 15 at det var enæggede tvillinger og at de derfor ville være ekstra opmærksom mht. om de voksede nok da de kan få TTTS (tvilling til tvilling tranfusion syndrom)
I uge 19 var der allerede forskel og blev derfor straks sendt til Skejby som med det samme sygemeldte mig.

Jeg gik derefter til scanning hver uge for at holde øje med om de voksede og tog nok på og fik oplyst allerede i uge 19 at jeg ikke ville gå tiden ud.

De satte et mål der hed uge 28 og vi skulle være glade hvis vi nåede dette.
Uge 23 var meget kritisk da den lille viste tegn på mistrivsel og var tæt på en evt. fødsel - men vi slap.
Nåede uge 28 og næste mål var uge 32 som vi også nåede.
Besøgte neonatal da vi allerede fra uge 28 vidste at de første dage ville være deres "hjem" da tvilling b vejede knap 30% under normal vægten.
Nåede uge 34 hvor de gav mig lungemodner til en scanning og om natten begyndte veerne.

De blev taget semiakut da tvilling b pludselig viste tegn på stress og skulle hurtig ud.
Var med ved kejsersnittet, men fra at de tog beslutningen til at de var ude gik der knap 1 time.

Tvilling A (Sissel) vejede 1890 gram og tvilling B (Maja) vejede 1500 gram.

De er i dag 3 år gamle, Sissel trives, vejer knap 15 kg og er 95 cm.
Maja der imod kæmper lidt med megen sygdom (lungebetændelse 1 gang om måneden), vi går til en masse undersøgelser dog stadig uden noget resultat.
Om det er pga. hendes lave vægt og mistrivsel i graviditeten kan de ikke sige noget om - hun vejer 13,5 kg og er 93 cm.

Spørg bare hvis du vil vide mere.
Susie

Skrevet af Leschley (14-10-2010 kl. 21:39)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook