Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.69.214.124)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Her kommer de.....

Bedstes sirups-småkager
- til en stor portion.

1500 g. mel
500 g. farin
500 g. sirup
500 g. Margarine
2. tsk. Potaske i 1 kop vand
2 – 3 tsk. kardemomme
2 – 3 tsk. kanel
1 tsk. ingefær
citronskal finthakket.
Halve mandler som pynt.

Farin, sirup og margarine smeltes i en gryde og afsvales.
Mel, kardemomme, kanel og ingefær blandes og kommes i farin-blandingen sammen med potaske og citronskal.
Dejen æltes sammen og rulles til pølser der ligges koldt. Skæres derpå i skiver og bages på en bageplade med bagepapir ved 175 - 180 grader i 7 - 8 min.

Piske-leverpostej.

325 g. svinelever
100 g. spæk
1. revet rå løg
lidt merian
salt
peber
et lille sukkerdrys
1 æg
65 g. mel
4 dl. mælk
50 g. smeltet smør

Lever, spæk og løg hakkes 2-3 gange gennem maskinen eller blendes.
Imens piskes en slags pandekagedej af: æg, mel, mælk, krydderier og det smeltet smør. De to ting blandes, piskes godt sammen. Fyldes i mindre forme, der er smurt med smør eller skyllet i koldt vand og bager i vandbad i bradepanden ved 225 grader i 35 min. Eller til den begynder og hæve op på midten.
Lidt større forme bages ved 180 grader i 45 min, til den er lysebrun og hæver på midten.

Fin at fryse. Lidt vil en leverpostej altid smuldre.

Tips: Jeg plejer og fryse mine rå og bage dem efterhånden som der er brug for dem. Det er dejligt med en varm leverpostej en gang imellem.

:-)

Skrevet af git31 (10-11-2010 kl. 06:50)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook