Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.69.130.110)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Her er 2 stk.

Jeg har 2 som vi bruger og er glade for.
Den ene er her fra og den anden er vist fra Arla og med ristede løg.

Pølsehorn med ristet løg:

50 g. smør
½ l. mælk
50 g gær
150 g. cremefraiche
1½ dl ristede løg (ca. 50 g)
2 tsk. groft salt
150 g. groft rugmel (ca. 2¾ dl)
700 g. hvedemel
12 pølser i halve
Ketchup
Fransk sød sennep
1 æg

Smelt smørret i en gryde og tilsæt mælken, blandingen skal være lillefingervarm. Hæld det i en skål og rør gæren ud heri. Tilsæt de øvrige ingredienser (hold lidt hvedemel tilbage). Slå dejen godt sammen. Dæk skålen og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 1 time.
Ælt dejen godt igennem. Tilsæt evt. resten af melet. Del dejen i 3 portioner. Rul en portion ud til en cirkel (ca. 40 cm i diameter). Smør ketchup og sennep ud på cirklen og del den i 8 trekanter. Læg en halv pølse på hvert stykke og rul dem sammen til horn - start udefra og rul ind. Læg dem på plader med bagepapir og lad dem efterhæve i ca. ½ time. Gentag med resten. Pensl mdem med sammenpisket æg. Bag pølsehornene midt i ovnen i ca 20 minutter ved 180 grader og lad dem køle af på en bagerist.

Pølsehorn:

50 g. gær
1 dl. vand
2 dl. creme fraiche 18%
Ca. 500 g. mel
1 tsk. groft salt
100 g. smør
1 æg
1 sammenpisket æg til pensling
12 halve pølser eller kyllingepølser
Endvidere: sennep eller ketchup

Rør gæren ud i vand.
Smøren smeltes i en gryde og kommes i gæren sammen med creme fraiche, salt og æg. Tilsæt melet lidt efter lidt.
Dejen skal æltes godt sammen, og skal være let at arbejde med. Lad dejen hæve i ca. 30 min.
Del den så i 3 lige store stykker, og rul dej-stykkerne ud i en cirkel. Del hver cirkel i 8 lige store trekanter. Smør lidt ketchup og sennep (behøves ikke) i den brede ende og læg en halv pølse på hver trekant og rul så sammen til det bliver et horn.
Lad hornene efterhæve i ca. 15 min. Pensel med sammenpisket æg og bag dem i ca. 15 min. 200 grader eller til de er lysebrune.

Mvh Rafle

Skrevet af Rafle (09-09-2010 kl. 07:22)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook