Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.69.17.167)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Der er ingen tvivl om, at

din datter er højt begavet, når hun får 136 i Mensas test.
Men om det er årsagen til, at hun følger sig anderledes - det ved vel ingen.

De fleste teenagere har perioder, hvor de føler sig ganske Palle alene i verden. Men der kan jo være grund til, for nogen mere end for andre.
Mine 3 er alle højt begavede. De to ældste har haft det fint i folkeskolen, både fagligt og socialt, men de fik det absolut sjovere, jo længere de kom i uddannelsessystemet.
Min yngste er nu 16. Han fik som 8-årig kontakt til Børnepsyk, fordi han mistrivedes i skolen. Han var udadreagerende og havde meget kort lunte. Jeg er i dag helt sikker på, at hans problemer skyldtes, at han ofte kedede sig og derfor lavede larm og fik skældud.
Han skiftede i 2. klasse til en anden skole. Og som det dog hjalp! Her fik han faktisk en del klassekammerater, der var bedre begavet end han selv, så nu skulle han arbejde mere for at være på lige side.
I løbet af nogle år kom han til at trives i skolen.
Jeg tror, din datter skal sørge for at gå videre i skolesystemet til sommer. Se frem mod det. Og prøv at få hende til at sige mere i timerne - det skal hun jo gøre efter ferien alligevel..
Jeg synes ikke, det har været til ulempe for hverken mig eller mine børn at have en god forstand. Men som Firegirl siger: man skal lære at leve med de evner og udfordringer, man nu engang har. Det gælder jo for os alle..
:-)

Skrevet af GM (25-02-2020 kl. 13:53)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook