Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 104.23.197.129)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Det er Gud, der bekræfter dåben i konfi-

mationen, ikke konfirmanden.

Ved dåben er det barnet, der siger ja til at ville døbes - ikke fadderne. Der bliver jo spurgt: "Tror DU (henvendt til barnet) på.....". Eftersom barnet ikke kan tale, svarer den, der bærer barnet, på barnets vegne.

Ved dåben lover fadderne at opdrage barnet i den kristne tro, hvis forældre dør, før barnet bliver voksent. Så lige nu er det altså dig, der hænger på den kristne opdragelse - naturligvis med hjælp fra præsten.

Jeg synes ikke, at 3 aftenarrangementer og 8 gudstjenester er meget. Hos os skulle børnene i kirke en gang månedligt og til 2 aftenarrangementer og 2 weekender - og de nød det. Men man kunne jo bare melde fra, hvis man skulle noget andet. Mit barn var f.eks. ikke med til den ene weekend. Hos os var der ingen krydser - præsten stolede på, hvad børnene sagde.

Konfirmationen er jo et frit valg, og du har vel haft mulighed for på forhånd at spørge om betingelserne. I kan jo bare løse sognebånd, hvis I er utilfredse med tilbuddet.

Det er heller ikke alting i mine børns skoler, spejdergrupper etc., jeg synes er helt optimalt. Men når man ikke selv har ansvar for planlægningen, bør man efter min mening acceptere en del. Som en anden også skriver: Forskellige forældre har jo forskellige ønsker, og de kan ikke alle sammen imødekommes. Men som udgangspunkt mener jeg, at det er fint, at en præst tager konfirmationsforberedelsen alvorligt.

I øvrigt havde vi også et møde med opskrivning, hvor forældrene deltog, og et forældremøde uden børn.

Til lykke med konfirmationen,
Stine

Skrevet af Stine (21-02-2017 kl. 15:56)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook