Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 104.23.243.187)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

suppe og toast, pitabrød-pizza

mine børn elsker al suppe. Kan laves fra grunden med de grøntsager du har i huset og et par bullion-tern... bare blend hele molevitten og hvis du har lille smule sjat fløde til at smide i, så har du dejlig cremet suppe...

Som tilbehør laver jeg ofte toast. Altså det som I danskere kalder pariser-toast. Det er også noget mine børn elsker og er supernemt og ikke voldsomt usundt (tænker at suppe med masser af grønt og så noget groft franskbrød med ost og skinke må være nogenlunde sundt måltid).

Ellers så er det pitabrød pizza. Hvor du tager pitabrød (de helt store og lidt grove) og sætter noget tomat, ost og så det fyld du ellers har på toppen. Smager godt, er billigt og meget hurtigt og børnevenligt.

Vi spiser også ofte bare grøntsags-pasta. Tomater i dåse, de grøntsager jeg finder i køleskabet, godt med oregano/andre krydderier og en bullion, kog noget pasta og serverer med god omgang parmesan ost på. Smager endnu bedre med friske tomater og ikke fra dåse. Hvis det skal være så smid et par pølser i små stykker i... så får du nem hurtig pølsepasta... også børnevenligt (hurtigt og billigt). Andre rester af kød kan også godt kommes i... hvis du skal genbruge noget.

En endnu nemmere version er at opvarme noget chili i god olivenolie (ikke for varmt) på panden og røre i grov-frisk pasta, servere med masser af parmesan.

Hvis du har pasta-rester, så steg dem på panden med pesto, de grøntsager du finder i køleskabet. Med eller uden kødrester smager det godt og spises med velbehag her i huset... (og hvis du har kødrester du kan smide i, endnu bedre).

Solveig

Skrevet af Zzolla (01-12-2016 kl. 22:24)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook