Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 104.23.197.201)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

dessert

vi har altid en æske lækker kvalitetschokolade til dessert. Spiser man op - vel at mærke altså mere end bare "smager" - må man vælge et stykke til dessert.

Hvis man ikke vil have al maden, er det også ok, så er der bare ikke en dessert.

Der er ikke erstatninger hos os - man spiser hvad der kommer på bordet og hvis ikke, må man være sulten. Vi havde en periode hvor de netop spiste for lidt, fordi vi prøvede den med at det var nok at smage. Jeg mener at de er nødt til at æde en vis portion af maden hvis de nogensinde skal vænne sig så meget til den at de kan spise den en anden gang.

Jeg har nu to glade børn på 7 og 10, der er virkelig nemme med mad, dejlige at tage med i byen hos andre, hvor de pænt spiser maden, uanset hvad der bliver serveret, roser den og siger tak for mad bagefter.

Min yngste synes fx at kogte rosenkål smager helt fint, og han er pavestolt af at han godt kan spise den, hvor hans jævnaldrende ikke kan. Det er irriterende at have besøg af vanskelige børn, der ikke kan spise det, der kommer på bordet!

Så jeg synes det også i høj grad handler om at lære sine børn manerer. Og det har vores børn faktisk et helt generelt humoristisk forhold til - de synes det er sjovt at der er "regler", man skal kunne og overholde. De tager det lidt som en leg med udfordringer, hvor det at spise mærkelig mad er én af dem.

Skrevet af Anis (16-05-2016 kl. 08:13)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook