Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 104.23.197.201)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Vi spiser mange billige kulhydrater,

da vi ikke har tid til at bruge lang tid på aftensmad, og ikke rigtigt har kræfter/motivation til at bruge tid på at lære at lave anderledes, hurtig mad.

Til wienerpølse serverer jeg ris, kartofler (om sommeren fra haven) eller grovpasta med 1-2 slags kogte grønsager (typisk broccoli, ærter eller bønner). Dertil gnavegrønt og ketchup.

Til vegetarsuppe serverer jeg enten rugbrød ristet i ovnen med ost eller varmt grovbrød med smør. Tidligere serverede jeg suppe med ris og bacontern, men nu er vi gået over til økologisk kød, og vi kan ikke få ordentlig økologisk bacon, hvor vi bor. Surt show, for vi kan godt lide bacon.

Kylling steger vi i ovnen med grønsager i olie nedenunden. Her kan man jo selv bestemme andelen af kartofler over for andet grønt.

Hvis det kun er dig, der ikke kan lide pasta/ris/kartofler, kan du så ikke bare spise mere af grønsagerne? Med drengene/manden lyder det mest som et vanespørgsmål. Selvfølgelig kan man blive mæt af vegetarisk mad. Vi laver alt for få af de mættende, gode salater (med bønner/linser/nødder/ost/olie/æg), da det tager for lang tid - men de mætter. Tidligere spiste jeg masser af salat med kylling, der havde ligget i lage - her er mængden af kød også begrænset.

Mon ikke der er skrevet en slags "vegetarkogebog for rigtige mænd", hvor du kan finde inspiration? For det lyder som om, at vi spiser for meget spaghetti til din smag.

Vh.
Junimor

Skrevet af Junimor (04-03-2016 kl. 12:08)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook