Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.70.50.90)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Jeg

var en af dem som var aldeles rasende på loftet, fordi det stemplede folk med mange børn som en flok nassere. For som jeg så det; må nr. 4 ikke gå til fritidsinteresser og nr. 5 kan ikke få en ny cykel, fordi den efter den 1. er rustet op....
Det var jo da ellers politikernes argument, at ved flere børn kunne man arve efter hinanden, og de derfor ikke var så dyre. Men så skulle man jo kun kunne få til det 1. barn.

Men det var heller ikke med min gode vilje jeg protesterede, fordi jeg dybest set har det lidt lige som dig, hvor skal pengene i samfundet komme fra.

Og derfor vil folk der kender mig også vide at jeg i min grundholdning (og den har jeg stadig) mente at børnepengene var(og er) for store. Men det er de jo også hvis du kun har 1 barn...

Jeg synes stadigvæk det er godt at selve loftet er væk, men havde gerne set at beløbene var blevet reduceret yderlige, for at dække det tab/hul i statskassen som det nu efterlader at fjerne det.

Hvordan børnepengene ellers skal tildeles, synes jeg er svært. Skal det gå efter indkomst? Det er dyrt at administrere og de højst lønnedes argument at de i forvejen betaler topskat. Fjerne dem helt? Der er jo givet vis nogle der har brug for dem. Tilbage står jeg med at reducere beløbene... Eller som i Frankrig, kun til det 3. barn, da det dernede er givet for at påvirke børnetallet.

Mht. loftet synes jeg, det sender et helt forkert signal, om at mange børn ikke er velset, netop i en tid hvor politikerne råber op om at vi skal få flere børn og at børnetallet er faldende.

Ls

Skrevet af ls (08-01-2012 kl. 13:36)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook