Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 108.162.216.229)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Mange børn = status ???

Jeg har netop siddet og læst tråden længere nede om ens familie og venners mening om det at vente barn nr. 4 (og 5, 6, 7 osv.). Det er lidt trist og tankevækkende, at det stadig er sådan, at man er udenfor "normen", hvis man får flere end 2 børn (og man skal helst have en dreng og en pige).
Jeg tror dog, at det afhænger meget af, hvor man bor. Vi bor i et nybygger kvarter i Trekroner ved Roskilde. Her bygges der flest store huse til store familier :o) Skolen i Trekroner er den største skole i Roskilde kommune. Den er ved at blive 4-sporet, selvom den i dag kun "optager" børn fra Trekroner (som ikke er en særlig stor bydel). Vores ældste går i klasse med flere børn med flere end 3 søskende. Der er mange struttende gravide maver og rigtig, rigtig mange små-børn med, når der afleveres og hentes i SFO'en. Faktisk bliver der set mest "skævt" til dem, der kun har 1 eller 2 børn.
Så her hos os er det faktisk status at have mange børn. Det gælder ihvertfald om at have flere søskende med, når der afleveres og hentes. Hvis du så samtidigt er gravid, så giver det ekstra point :o)

Så det jeg prøver at sige er, at mange børn er begyndt at blive status flere steder. Jeg ved så ikke, om det er godt eller skidt? Hvis børnene bliver sat i verden af kærlighed, så er det jo godt. Men hvis formålet er status, så er det skidt. Men du får ihvertfald altid (næsten) et "tillykke" som den første reaktion, også selvom det er nr. 4.

Jeg ville ønske, at mange børn kunne blive accepteret noget bedre. Men jeg ved ikke, om jeg er så vild med begrebet status.
Hvad synes du?

Delfin m. 3 børn

Skrevet af Delfin (16-05-2011 kl. 20:40)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook