Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.70.50.90)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Forsat...

Alle udgifter blev gået igennem. Vi tænkte ikke "Hvad kunne være rart at have" men "Hvad kan vi ikke leve uden".
Nogen udgifter, som gik under "Hvad kunne være rart at have" valgte vi at lave blive, men vi var bevidste om at det var en "selvvalgt" udgift.
Gennem længere tid tænkte jeg MEGET over hvad vi brugte vores penge på. Hvor meget SKULLE vi bruge på en måned og hvor meget var bare rart at bruge på en måned.
Man skal ligesom have bleer og toiletpapir, men menuen behøvede måske ikke at stå på engelsk bøf hver weekend... ;-)
Jeg fandt ud af at det generelt var de samme retter vi lavede igen og igen, så det var ikke svært at skære frås fra og derved finde ud af hvor meget vi SKULLE have til forbrug pr. mdr.

Tøj har vi altid købt i genbrugsbutikker, så der var ikke så meget ændret. Jeg kan godt lide tanken om genbrug og det tøj man kan købe, er alt andet end lidt. Ofte kan man få dyre mærker til ingen penge.
Dog er vi obs på at man ikke behøver mere tøj end man reelt bruger. Det er kun min ene datters skuffer, der BUGNER af tøj, fordi vi kender så mabnge hun kan arve fra.

Som hjemmegående har man ofte mere TID. Hvilket også giver tid til feks. at bage selv.
Det spare penge og ikke mindst, så ved man hvad der er i maden.

Og så er der jo priserne på inst. Puha, de er godt nok steget, siden jeg havde børn i inst. Der er også rigtig mange penge at spare, ved at have sine børn hjemme. Og mange steder er der legestuer man kan komme i, så børnene kan alligevel komme ud blandt andre børn.
Og det bedste er, at forældrene ofte har samme holdninger som en selv.

Skrevet af <:3)- (17-01-2011 kl. 12:30)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook