Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

mini

05-06-2020 kl. 12:05

Set af 778

til Anno

kudos til dig for at overveje, om skilsmisse nu også er det bedste for dine børn. Jeg synes, der er mange, der ret hurtigt får overbevist sig selv om, at hvis mor og far er gladere, så er børnene det også. Folk tror gerne på det, der passer dem bedst.

Det, som den undersøgelse mindede mig på, er at børn (åbenbart mest drenge) opfatter deres hjem og forældrenes samhørighed som en naturlov på linje med tyngdekraften. Og når ægteskabet bliver revet over og de får to hjem, opstår der en fundamental utryghed. Det bliver svært at stole 100% på noget derefter. Der er en tillid til det grundlæggende, der altid vil være brudt.

I din situation ville jeg altid vælge det bedste for børnene. Også selvom jeg skulle ofre mig og undertrykke mig selv i nogle år i et kedeligt ægteskab. Man kan jo bruge tiden til at forberede sig bedst muligt på tiden derefter. Opofrelse kan også være en måde at være et forbillede på, og mange forlader et forhold for hurtigt, fordi de er for utålmodige (jeg mener ikke dig - det lyder som om du har kæmpet og forsøgt længe).

Jeg fremhæver den vinkel, fordi jeg sjældent møder den andre steder, men det er ikke som sådan mit råd eller min mening. Hvis du vurderer at en skilsmisse er det bedste for dine børn, er det naturligvis det, du skal.

Hvad du end vælger, så undersøg det godt på forhånd, rådfør dig med Mødrehjælpen og andre relevante instanser eller personer, og læg planer for forløbet.

Dette er et svar til Undersøgelser er statistik,

af Tinaa (04-06-2020 kl. 18:45)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook