Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

mini

04-12-2018 kl. 14:12

Set af 464

tak for afklaringen

så det vil sige, at når børn ikke selv må købe alkohol under 16 år, er det voksne/ folk over 16, der gør det muligt for dem - ved at skænke, indkøbe og forære alkohol til børn. Lige præcis den del har jeg det ærlig talt moralsk svært med. Det føles pusher-agtigt.

Hvorfor skulle man som voksen både sanktionere indtagelsen af alkohol i ung alder ved sit eksempel - og gøre det muligt for børn i alderen 0-15 år at indtage alkohol, når loven ikke synes det er en god idé. De tager ikke skade af at vente et år mere, tværtimod. Og hvad ER alkohol overhovedet for dem i den alder? Det er vel de færreste 15 årige, der sætter pris på nuancerne i en god rødvin, så det må være det spændende at lege med følelsen af beruselse?

Lige i øjeblikket er der en masse af min mands venner, der er holdt helt op med at drikke, fordi de ikke kan styre de alkoholvaner, de fik grundlagt i for ung en alder. Ligesom andre døjer med overgreb de gik med til/blev udsat for i beruset tilstand som unge.

Så efter at jeg har mærket efter med mig selv, og efter først at have haft en lidt mere afslappet mening, må jeg sige: Vent dog det år til de er færdig med folkeskolen og selv kan købe deres alkohol! Lad være med at gå forrest med at tillade og tilbyde det.

Dette er et svar til Loven handler

af GM (04-12-2018 kl. 13:36)

Svar til dette indlæg

forældrenes eksempel betyder meget mini 04-12-18
kl. 14:29

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook