Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

LA

21-11-2018 kl. 11:56

Set af 318

Tandlæger må have

undersøgelsesintervaller på op til 2 år, som lovgivningen er nu.

Tandlæger må til gengæld kun indkalde med kortere intervaller, hvis der er an særlig årsag til det: f. eks. stor tilbøjelighed til at få huller, dårlig hygiejne, kontrol af tandfrembrud, kontrol efter traumer eller generel almensygdom som eksempelvis hjertesygdom eller diabetes.

I min kommune har vi undersøgelsesintervaller på 22 måneder.

Men det er godt nok sjældent, at børn ikke indkaldes flere gange i perioden 6 til 9 år. De får jo 6-års-tænder, som skal kontrolleres for cariesudvikling og eventuelt lakeres. Der er også bidudviklingen under frembruddet af fortænder at følge, og hos de fleste 9-årige bør man kunne mærke de nye hjørnetænder, hvis ellers barnet følger den kronologiske tandalder.

Jeg synes, du skal kontakte tandplejen og høre, hvornår dit barn sidst har været indkaldt. Og er det virkelig næsten 3 år siden, så bed du om at få en tid snarest.

Venlig hilsen LA

Dette er et svar til Børnetandpleje

af Karen W. (19-11-2018 kl. 20:50)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook