Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

mini

19-10-2018 kl. 10:20

Set af 311

det er en balancegang

det er ca 940 kr/md I mister - mod at han får 1348 i stedet.

Jeg antager at han ikke får lommepenge mere, og selv skal betale tøj, telefon, ferie og gå-i-byen, så huslejen ville skulle gå af det, han tjener på sit arbejde. Men du vil jo gerne have at han bliver boende lidt endnu, og at han fokuserer på sin uddannelse.

Og hovedformålet med øvelsen er vel dybest set ikke at opdrage på ham, men at gøre ham klar til at flytte hjemmefra. Du kunne måske snakke med ham om det; altså hvad det kræver at flytte på et tidspunkt, både økonomisk og praktisk (at kunne styre et budget), så du er sikker på at han forstå hvorfor I handler som I gør og måske selv kan være med til at lægge en plan for det.

Han aner sikkert ikke hvor dyrt det er at flytte. Find nogle virkelige tal og opstil et budget for det - anskaffelse af møbler, istandsættelse, 3 mdr depositum, flyttebil, forplejning til hjælpende venner - og del så det beløb med 50 eller hvor mange måneder, der måtte være til at han formodentlig flytter hjemmefra.

Det beløb bør han sætte på en opsparing hver måned, enten hos dig eller på en selvstændig konto, hvis han kan håndtere det.

Jeg kender ikke ikke til reglerne for skilte forældre - mener du at pengene fra hans biofar forsvinder? Hvad med de udgifter, du så stadig har til mad, bolig og forbrug? Kan du inddrage biofar i planerne for overgangen til egen tilværelse - om han kan spæde til drengens bolig og mad i 1-2 år mere? For biofar er vel også interesseret i at hans søn kan fokusere på sin uddannelse uden at skulle arbejde en masse for at indbetale til husleje.

Dette er et svar til Mange tak for jeres svar

af Gizmo (15-10-2018 kl. 23:04)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook