Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

jannie

01-03-2018 kl. 11:00

Set af 404

Er min datter ikke en god ven-frustreret

Jeg har en datter på 9 år som er en bestemt robust pige. Hun kan også være utrolig omsorgsfuld og hendes klasselærer fortalte sidste år at hun var er en god ven men der desværre mange følsomme piger i klassen og at hun måske kunne være lidt for direkte. Problemet er at hun ikke bliver ked af det når nogen siger nej til at lege med hende, som hun selv siger så spørg hun bare andre eller tager hjem hvis hun ikke har nogen at lege med.

Jeg har i løbet af denne uge hørt fra 2 af hendes klassekammerats forældre. Den første episode handler om at hun har lavet en aftale om at lege med x fra klassen og da y spurgte har de sagt nej som har resulteret i at y er blevet ked af det.
Idag får jeg en besked fra en anden mor om at min datter og 3 andre piger har talt om hendes datter i ikke særlige pæne vendinger da hun ikke var der. Jeg bliver så ked af og frustreret over disse beskeder. Jeg taler meget med min datter om at være en god veninde og altid behandle andre som man selv behandles. Jeg har talt om den første episode med hende hvor hun først var meget afvisende det var ikke hende der havde sagt nej og hvorfor var det altid hende der fik skæld ud. Bagefter græd hun meget og var ked af det. Tror lidt hun føler at hun får skylden fordi det aldrig er hende der bryder sammen og er ked af det eller aldrig er hende der går til en voksen og klager selvom hun også oplever de samme ting. Jeg har ikke talt med hende om den sidste episode da hun er i skole idag. Hvordan ville i tackle det her så hun ikke føler sig angrebet hele tiden men også lærer at de andre piger er altså følsomme

Svar til dette indlæg

Det er bedre, hvis tingene klares i Stine 02-03-18
kl. 21:55

2- jannie 01-03-18
kl. 11:02

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook