Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Zzolla

07-12-2017 kl. 08:48

Set af 130

enig med Lene

altså har du overvejet at han er barn med særlige forudsætninger (også kaldet højtbegavet eller Gifted Children (GC)). Det du forklarer om han, lyder helt klart som et barn med højt IQ som bare keder sig i skolen. Jeg er selv tidligere medlem af Mensa, har to højtbegavede børn som er medlemmer af Gifted Children i DK og har af den grund læst meget om GC og deres udfordringer og kendetegn. Gennem min families medlemskab af GC er jeg også med i forskellige fora for andre forældre til GC og det er godt nok mange af de børn som slås med forskellige udfordringer. (mine børn er heldigvis ikke dem som er mest udfordret).

Men hvis han er blevet testet får du nok svar om han er GC eller ej. Og husk at virkelig mange GC børn er asynkron i deres udvikling, så de skorer stjernehøjt på nogle parametre i et test, mens de skorer lavt eller normalt på andre. Min 11 årige sprængte fx skalaen inden for matematik mens han kun ligger omkring gennemsnit i nogle andre områder. Det jeg siger er at hans gennemsnit (fra IQ testen, antager det er Wisc) behøver ikke være langt over gennemsnit (altså langt over 100) til at barn kan være GC, så længe nogle af deltestene giver et meget højt skor.

Hvis du læser om GC vil du helt sikker finde masser af kendetegn som du genkender. Mange af dem ligner det som fx børn med ADHD kan have, men mon ikke du kan finde noget som er helt særligt for børn med særlige forudsætninger som passer til din søn.

Held og lykke med det
Solveig

Dette er et svar til 2

af Mig (02-12-2017 kl. 22:36)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook