Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Stine

02-10-2017 kl. 19:37

Set af 211

Du kan beundre barnet.....

Hej Rebecca

Alle forældre har brug for at høre, at deres barn er fantastisk. Din søster synes nok, at hendes søn er fantastisk, men føler måske samtidigt også sig selv/sønnen/situationen som en fiasko. Men din nevø er et fantastisk væsen, og det har din søster brug for at høre.

Og så er det vigtigt at stille sin tid til rådighed. Først og fremmest ved at lytte og spørge, hvordan hun har det, og hvad hun bekymrer sig om. Og hvis hun er fysisk udmattet, kan du tilbyde praktisk hjælp. Tilbyd noget konkret. Det er bedre at spørge: "Skal jeg lave mad/gøre rent/handle/gå en tur med barnevognen/gå en tur sammen" end "Er der noget, vi kan gøre".

Når I ikke ved, hvad barnet fejler, er det naturligvis ekstra utrygt. Men ellers kan det være en idé at få lidt proportioner på situationen, hvis din søster f.eks. mener, at "nu bliver hun og barnet aldrig lykkelige mere" - naturligvis uden at forklejne hendes bekymringer.

Vh. Stine

Dette er et svar til Hvordan støtter man/handicappet barn

af Rebecca (02-10-2017 kl. 18:42)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook