Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

mini

31-07-2017 kl. 09:22

Set af 227

men derfor kan man slf godt

besøge butikken og cafeen; det er kun workshoppen, der er lukket land. Jeg syntes dog, at der var meget proppet og turistet.

Mitte er blevet en endeløs turistørken og turisthelvedet har bredt sig til det meste af Prenzlauerberg med. Her og der er der stadig nogle små oaser. Fx kan Bötzowviertel være et godt sted at finde en pension (airbnb er ikke tilladt); her er meget lokalt og hyggeligt, til trods for at det er centralt og man nemt kommer forbi de store turistting med bus 200. Brot und Rosen overfor den store Volkspark er en dejlig restaurant, men kvarteret har mange andre gode.

Og her er en lille historisk perle, få kender. Den plejede at ligge på den anden side af museumsøen, men har åbenbart fundet et nyt hjem: www.tagesspiegel.de/berlin/zurueck-an-den-samowar-tadschikische-teestube-wieder-zurueck-in-berlin/7831922.html

Den tadschikiske te-stue var en gave fra Sovjet til Østtyskland i 1974 - en komplet russisk testue med samovar, puder, teritual (man kommer fx marmelade i teen) og madretter som suppe, der serveres i et udhulet brød.

En anden hemmelighed i Mitte er Otto Weidts blindemuseum. Han beskæftigede handicappede jøder for at forhindre at de blev myrdet. En hel familie boede i Anne Frank stil bag en væg.

Endnu et godt sted, hvis du er i nærheden af kudamm er Literaturhaus; den skønneste gamle café i en have i den gade (Fasanenstr.) hvor Asta Nielsen også boede.

Er det varmt, skal I til Weissensee eller Wannsee og opleve traditionel badekultur. Strandbaren på toppen af Schönhauser Shopping Arkaden er også sjov og har flot udsigt over byen.

Dette er et svar til TS er der med sin veninde -

af mini (31-07-2017 kl. 09:00)

Svar til dette indlæg

suk.... jeg ønskede bare nogle råd LL 02-08-17
kl. 17:13

suk.... jeg ønskede bare nogle råd LL 02-08-17
kl. 17:13

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook