Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Mini

19-05-2017 kl. 15:27

Set af 892

der var vist ikke så mange

høje tynde børn i vores klasse! og hvis der var må de være blevet kaldt noget andet.

anyway - at være høj og slank er flot, så hvis folk bruger det for at mobbe, må de være nogle misundelige idioter.

og ja, du ved måske at et stankelben er en edderkoppetype, men du forstod vist ikke, at jeg her brugte det om den rørende, usikre måde, pigerne i min datters klasse bevæger sig på i deres nye kroppe. Hun er i øvrigt også et stankelben ;-) jeg har ikke set nogen voksne, lange tynde mennesker bevæge sig på den måde. Jeg kunne også have brugt ordet "mejer".

Angående at være afslappet: når min totalt uracistiske gamle far bruger ordet "neger", siger jeg til ham, at man kan risikere at nogen føler sig såret, fordi de har andre associationer til ordet, end han har.

Jeg bliver IKKE enormt såret på andres vegne, eller siger at det er rædsomt at han bruger det ord. For jeg forstår jo hans synsvinkel og ved at han ikke forsøger at såre nogen. Generelt bliver jeg kun såret, hvis folk forsøger at såre mig personligt. Det er ret tydeligt hvad der er hvad. De andre må man jo bare bære over med. Det synes jeg, man lærer med alderen.

Men jeg har noteret mig at ordet stankelben åbenbart hører til i neger-kategorien, og bruger det ikke igen.

Dette er et svar til måske....

af zette79 (19-05-2017 kl. 15:02)

Svar til dette indlæg

Jeg hørte igår en fantastisk podcast Ninav26 25-05-17
kl. 09:01

Jeg synes din kommentar Nansen 20-05-17
kl. 19:29

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook