Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Mini

12-03-2017 kl. 08:26

Set af 190

9

min søn leger med deres andre børn på daglig basis og de går ind og ud hos dem og os. Han er som et 4. barn i familien og har tilsyneladende talt direkte med de andre børn, om den sidste mon kan have sådan noget som ham fra hans klasse. Jeg overhørte det, og det var ret tydeligt at det også var en gåde for naboens børn. Også derfor ved vi, at de ikke taler med dem om det. Hvad der jo kan være fint nok, hvis det bare ikke bliver så smertefuldt for dem, som det var for min veninde i hendes barndom, hvor det altid blev benægtet at deres bror skulle være anderledes på nogen som helst måde.

Den anderledes nabolillebror undgår enhver form for øjen- eller kropskontakt, spiller computerspil (da han var mindre var det tog),12 timer i døgnet, har aldrig haft venner på besøg, leger heller ikke med sine søskende, lærte sig selv at læse som 3 årig, taler i monotone, lange sætninger, der bliver overtydeligt udtalt, uden at forvente svar. Svarer selv kun ja eller nej, har monotone, gentagne bevægelser, som fx at løbe frem og tilbage, frem og tilbage. Han kan køre helt fast i et bestemt behov eller ønske og ikke kunne stoppe igen. Det er så tydeligt, at også gæster hos os kommenterer det.

Nå... efter at have skrevet om det her på NB, kan jeg mærke, at jeg har det fint nok med fortsat at svare min søn ærligt, når han spørger til nabodrengen ud fra sin viden om ham med ahdh fra hans egen klasse. Jeg synes det er vigtigt at der bliver talt om det. Den linje, jeg ikke vil krydse, er naturligvis at sætte diagnose på, eller selv at bringe det på bane.

Dette er et svar til Hvor gammel...

af Trine (12-03-2017 kl. 01:59)

Svar til dette indlæg

det vanskelige for mig er jo Mini 12-03-17
kl. 08:44

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook