Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Mini

05-03-2017 kl. 21:41

Set af 237

du må frem for alt

skaffe dig mere tid og overskud tænker jeg.

Da vores børn var i børnehave-alderen, var jeg selv en mor, jeg ikke kunne lide, når vi skulle ud af døren. Især hvis min mand ikke var hjemme. Efterhånden fandt jeg ud af at afsætte enormt meget mere tid, end jeg troede var nødvendigt. Efterhånden kan mine unger ikke provokere mig mere med noget som helst og både de og jeg er blevet gode til at kommunikere omkring uenigheder.

Jeg håber du har mulighed for noget lignende og har en mand, der kan aflaste dig. Sæt mere tid af. Forsøm andre ting om nødvendigt. Og tal med dine børn om det. Selvom din 12 årige har nogle punkter, hvor han ikke er alderssvarende, er jeg sikker på at han kan forstå det, hvis du forklarer dine følelser, som du gør det her - at du ville ønske at du brokkede dig mindre. Bed ham og hans bror om hjælp til at takle det. Spørg dem direkte, hvad de ønsker at du skal gøre anderledes og forsøg at rette dig efter det. Hvis det ikke lykkes så forklar det og sig undskyld. Det er lige meget om dine børn har været møgirriterende; man skal undskylde uforbeholdent for sine egne fejl og derved være et godt eksempel. Egen ydmyghed er et af de mest vigtige og effektfulde forældre-tips der findes.

Husk også at rose dine børn for de gode ting de gør og fortælle dem tit at de er dejlige - ros virker tilbage på giveren.

Dette er et svar til Slår ikke til

af Ano (05-03-2017 kl. 19:52)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook