Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Helene

09-11-2016 kl. 21:14

Set af 141

Hårdknude

Øv altså.

Jeg er rimelig sikker på, at stort set alle børn på 4½ kan lære at gå uden ble.

Så vidt jeg kan læse, har din søn aldrig været renlig. Så jeg tænker, at sagen er gået i hårdknude, hvis han i et helt år har haft konstante uheld. Så er det klart, at han ikke er motiveret for projektet.

Jeg synes, at det er synd for så stor en dreng at gå med ble. Så hvis det bliver løsningen, skal det være en kort periode for at få ro på. Det er pinligt at gå med ble, når man er stor, så måske ville han også selv gøre en indsats for at undgå det.

Jeg tror, at I skal ofre noget tid på at lære ham at gå på toilettet. I gamle dage blev børn renlige, når de var ca. 2 år, og det var fordi, mødrene havde tid til at lære dem det. Og derhjemme kan din dreng jo også godt finde ud af at gå på toilettet, fordi I har tid til ham.

Så altså: Har I mulighed for virkelig at sætte kræfter af til at hjælpe ham? Hvad med juleferien? Kunne det ikke være et projekt i ugen mellem jul og nytår?

Herhjemme har det hjulpet med faste toilettider (særligt til afføring). Efter aftensmad er der god tid, og et måltid sætter gang i peristaltikken. Giv ham evt. en bog med ud på toilettet.

Men ellers som en anden har skrevet: Fortæl drengen, at det er jer, der har grebet det forkert an, og fortæl ham, hvordan I nu vil lære ham at bruge toilettet.

Held og lykke - selvfølgelig kan han lære det.

Vh. Helene

Dette er et svar til Renlighed

af Anno (09-11-2016 kl. 11:13)

Svar til dette indlæg

Jeg synes jo Anno 10-11-16
kl. 13:44

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook