Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

zette79

03-11-2016 kl. 15:14

Set af 289

Jo ser du.....

Min historie ligner meget din....
Ville efter folkeskolen være mekaniker og startede på teknisk skole, droppede ud efter 6 mdr. så fjumrede jeg lidt rundt på forskellige uddannelser, arbejdede lidt og røg på røven med en depression fordi jeg ikke kunne finde ud af hvad jeg ville, så gik sygemeldt på kontanthjælp et års tid. Blev derefter enig med mig selv om at jeg ville tage social og sundhedshjælper uddannelsen, fordi den var kort og fordi det i det mindste gav mig en uddannelse.
Fandt ud af at jeg godt kunne lide det, så arbejdede de næste knap 7 år på forskellige arbejdspladser, var aldrig mere end 1 år det samme sted, så måtte jeg videre. Uddannede mig derefter til social og sundhedsassistent, trængte til at blive udfordret og til at bruge hovedet til noget mere bogligt og vidste allerede fra start af at assistenten på sigt skulle bruges som springbræt til en videregående uddannelse.
2 1/2 år efter at have afsluttet assistenten startede jeg på Socialrådgiveruddannelsen - Så nu sidder jeg som (næsten) 37 årig med 8 mdr. tilbage af min uddannelse, jeg er ikke i tvivl om at jeg har valgt rigtigt - Men jeg ved også at jeg ikke er færdig med at læse, så mon ikke der bliver bygget ovenpå i årene der kommer ;)

Jeg kan godt forstå det er svært at råde en 16 årig, jeg kan selv huske hvor forvirrende det var at vælge retning og hvor bange jeg var for at vælge forkert, samtidig med at jeg var sindsygt skoletræt. Jeg er ked af at jeg gjorde så mange halvhjertede forsøg på at få en uddannelse (mine forældre pressede også på) i stedet for at tage 1 års tænkepause.
Zette

Dette er et svar til Hvordan valgte I uddannelse

af Gizmo (01-11-2016 kl. 21:55)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook