Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Stine

30-10-2016 kl. 21:52

Set af 328

Det er også svært for din søn....

Æv, hvor lyder det svært. Men: Det er helt normalt, at 16-årige drenge ikke gider skolen. Jeg er gymnasielærer, og det ER virkelig kedeligt for en 16-årig dreng at gå i skole. Nu er jeg godt nok lærer på hhx, hvor eleverne sidder ned dagen lang (vi har ingen fag, der ikke foregår siddende på en stol), og en del elever kun kan lide nogle af fagene. Men også på htx er der nok nogle fag, der reelt ikke interesserer din søn - til gengæld er der høje krav til præstation hele tiden.

Hvordan klarer han sig fagligt og socialt? Handler det om, at han ikke gider skolearbejdet, eller om at han ikke har venner? Og er det virkelig en gennemtænkt beslutning?

Jeg synes, at det er fint at få ham til at tale med studievejlederen. Jeg synes sådan set også, at det er fint at finde et arbejde, før han slutter skolen. Alternativt kunne han pjække hver eftermiddag og søge arbejde dér - så får han ikke så meget fravær, hvis han alligevel vil fortsætte i skolen.

Jeg tror, at det vigtigste er, at du prøver at forstå og hjælpe din søn på hans præmisser - I skal kunne tale sammen uden at skændes. Det er også et nederlag for din søn at slutte skolen, så selvfølgelig har han også paraderne oppe.

Og altså: Nogle drenge får en elendig studentereksamen, fordi de ikke var parate til gymnasiet. Så jeg tænker nogle gange, at sådan nogle drenge ville have godt af at lave noget andet - man kan jo altid tage en hf.

Held og lykke,
Stine

Dette er et svar til Svært med store børn

af Gizmo (30-10-2016 kl. 18:15)

Svar til dette indlæg

Mange tak Gizmo 30-10-16
kl. 23:06

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook