Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Junimor

10-09-2016 kl. 21:45

Set af 210

Hold fast

Jeg synes, at det er et skråplan at lære børn, at man kan droppe ting, man ikke gider. Forskningen har i øvrigt ikke noget klart svar om lektielæsning - det er altså ikke sikkert, at man ikke får noget ud af lektielæsningen.

Herhjemme læser vi voksne lektier med børnene, og det får de rigtigt meget ud af - men både min mand og jeg er nu også lærere.

Jeg vil sige, at nogle børn i 4. klasse er parat til følgende koncept:

Lektierne skal læses. I kan tale med ham om, hvordan I kan gøre det mindst slemt (hos os er lektielæsning hyggeligt). I vil gerne læse lektier med ham, hvis han ikke surmuler. Hvis han surmuler, skal han læse lektier på sit værelse. Ingen computer/leg, hvis der ikke er læst lektier.

Det er enormt vigtigt at hjælpe sine børn med at få gode arbejdsvaner.

Vh.
Junimor

Dette er et svar til 10 årig dreng, som HADER lektier...

af Trine (10-09-2016 kl. 01:32)

Svar til dette indlæg

enig, og jeg tror Mini 12-09-16
kl. 09:35

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook