Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

LeAn

29-08-2016 kl. 22:08

Set af 767

til Zzolla vedr. pension/nedbringelse af

gæld:
Hvis I ejer huset 50/50 - var det så en mulighed at lave en ægtepagt, der beskytter de ekstra penge du sætter i huset? Jeg tænker primært på din arv. Det gælder dog også, hvis du bruger en del af din løn til ekstra afdrag på gælden.

Her kom vi ikke ind med lige mange penge, da vi købte hus - og det vil være helt fint for mig at vi laver en ægtepagt, der sikrer min mand at han får sine penge med igen, hvis nu... Vi har talt om det i forbindelse med pensionsrådgivning, hvor han ville betale ekstra ind på en pensionsordning. Der skal i så fald også laves særlig aftale for den pensionsordning.

Mht. hvilken rådgivning du vil få i banken - så er det ikke sikkert, at de vil råde dig til at betale ekstra af på gælden. Min ene søster og hendes mand blev faktisk opfordret til at låne i huset for at få nok på pensionsopsparingen.

Jeg får selv sat 15% ind på en pensionsopsparing. Da min arbejdsplads er lavtlønsområde betaler de hele pensionsbidraget som en slags "kompensation". I tidligere jobs har det været 10% fra arbejdsgiver og 5% fra mig. I forbindelse med skilsmisse mistede jeg en del penge (2/3 af en af ordningerne), så jeg er desværre ikke meget formuende på det område, selvom jeg har sparet op i langt over 25 år.

Mange hilsner
Lene

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2021

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook