Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Zzolla

24-08-2016 kl. 16:45

Set af 233

pension - % og din alder?

Hej

Jeg har lige fået kontrakt på job, hvor jeg får total-løn (skat og pension skal jeg så selv sørge for at betale), fordi det betales fra en UK kontor da firmaet har ikke har kontor/legal entity i DK.

Jeg kan med andre ord selv bestemme hvor meget jeg ligger i pension. Og vil derfor
a) høre hvor meget I andre betaler (i %, da jeg synes det er mere sigende end kroner og øre).
b) Om I ville vælge at betale "fuld" pension nu når I kan vælge, eller vælge at betale mindre og så betale mere af dyrt huslån... fordi det i længde er billigere?

Min kære ægtemand synes jeg skal gripe muligheden og betale mindre så vi kan betale mere hus og at jeg så kan betale mere om et par år (tror det tager 3-4 år uden ekstra betalinger, nok 2-3 hvis jeg opsparer lille/ingen pension) når den dyre del af huslånet er betalt... jeg mener at det er for risikofyldt, fordi det stiller mig superdårligt hvis vi fx bliver skilt om 2,4 år... Og at vi bare må live med de ekstra år og ekstra renter på huslånet...

Hvad mener du er passende? Generelt? Og når man tænker på huslån og renter?

Svar til dette indlæg

Opsparer ca 17% i pension Caw 28-08-16
kl. 21:32

tak for svar Zzolla 25-08-16
kl. 19:09

Lidt input Stenz 25-08-16
kl. 10:48

Mener at huske... Lene 25-08-16
kl. 03:29

Uhhh.... KamillaS 24-08-16
kl. 21:06

Jeg havde... Jette 24-08-16
kl. 19:23

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook